Tesus skapar digital utbildning för kundtjänst om bemötande och säkerhet

Inspelning för en kundtjänstutbildning om bemötande och säkerhet.

Utbildningen som är på både svenska och engelska rör frågor som:

✅ Hur kan vi ge negativa besked?
✅ Hur kan vi bemöta arga kunder?
✅ Hur kan vi sätta gränser i ett samtal?
✅ Hur kan vi bemöta hot?
✅ Vad kan vi göra efter ett hotfullt samtal?

När en organisation har tydliga riktlinjer skapas förutsättningar för medarbetare att använda metoder som att lyssna, förklara och formulera alternativ. Om vi accepterar eller belönar hot ökar risken för att mötas av mer aggressiva beteenden.

Innehållet baseras på erfarenheter från en mängd branscher och studier. Vi ser fram emot att få bidra till en tryggare arbetsmiljö för medarbetare inom kundtjänst i flera länder!

Föregående
Föregående

Tesus utbildar Åklagarmyndigheten om hur vi kan motverka påtryckningar

Nästa
Nästa

Tesus medverkar vid Region Stockholms hearing om trygghet